tisdag 27 juli 2010

Välkänd vals


vi dansar en vals på distans
och jag känner så väl denna dans
för när jag tar ett steg riktigt nära
ja då backar du hastigt min kära
och då kliver jag undan så lätt
för jag vet vilka steg som är rätt
och snart är din mun vid min hals
i vår svåra och välkända vals


sedan dansar vi ännu en runda
och din värme den får mig att blunda
när vi rör oss så mjukt tätt intill
du mig skänker precis det du vill
ömt du kysser min nacke och panna
undrar hur ska jag få dig att stanna
när du smeker min rygg och mitt lår
i den valsen, så välkänd och svår

2 kommentarer:

  1. Hej,
    Vilken fin bild och vacker dikt! Jag undrar var kommer bilden ifrån? Kanjag få kopiera bilden härifrån för att använda för min hemsida?
    Jag tackar för ditt svar på förväg.
    MVH
    Mimmi Bjurman
    p.s. jag kommer här igen för att se svaret. Tack!

    SvaraRadera
  2. Hej Mimmi. Tack för din respons, roligt att du tycker om dikten! Bilden har jag hittat på Google, så den är inte "min" och du kan gärna använda den på din hemsida. Jag tycker att bilden är jättefin, men tyvärr vet jag inte vem som gjort den. Hälsningar, Eli

    SvaraRadera