torsdag 15 juli 2010

Hade ni det bättre förr?





Kärringen får slita röven av sig medans gubben visst har "råkat ha sönder" sin lie och nu bara står där och tittar på. Det var ju ett jämställt förhållande dom lyckats bygga upp efter alla dessa år (vi har haft denna vindsnurra så länge jag kan minnas). Själv ligger jag i hängmattan i solen och njuter av den svalkande vinden. Min gubbe springer efter Rebecca som har fått för sig att hon kan gå, vilket hon inte kan. Hon kan krypa jätte snabbt, ställa sig upp själv i 2-4 sek och hon är jätte duktig på att ramla.

Som ni märker har jag och Anders kommit lite längre med jämställdheten, jag ligger och latar mig och han passar barnet. Tror jag ska kila ner i källaren och hämta mig en kall öl, dricka stora klunkar, ropa "när är matan klar?!" sedan avsluta med att klappa mig på magen och rapa riktigt äckligt och riktigt högt. Tror vi kan plocka ut en fet jämställdhetsbonus till hösten 2011.

1 kommentar: