söndag 25 juli 2010

Jag minns alla mina älskare och hur de brukade ta på mig

"Jo. Jag minns dem, deras händer deras lukt och hur det kändes att ta på dem. Och mest minns jag dem jag vid tiden bestämde mig för att verkligen glömma. Eftersom det gjorde så ont att komma ihåg dem. Jag blandar passionen med slarvigheten, de där korta kärleksmötena vars mesta kvalitet är att de för en liten stund fick mig att inte sakna dig och aldrig förlåta att de inte var du..."

Citatet är hämtat ur Jag minns alla mina älskare och hur de brukade ta på mig av Kerstin Torvall . Boken är ett strövtåg genom en kvinnas kärleksäventyr - de ytterst korta och de allt för långa. Den fysiska, psykiska, lättsinnliga och dödsallvarliga kärleken sedd genom det nyktra osentimentala tempramentet som är Thorvalls. Det här är en bok som inte liknar någon annan, en bok som skapar sin egen genre mellan självbiografi, erotik och vardagspoesi.

Bridget Jones kan slänga sig i väggen!!!
tycker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar