tisdag 10 augusti 2010

Trogen läsare - vad är det?

Lista dig gärna som Trogen Läsare på min och syrrans blogg! har jag uppmanat de vänner och släktingar som jag vet läser oss flitigt. Många följare blir ett kvitto på att vi är inne på rätt spår! förklarar jag.
Svaren jag får skiljer sig... Jag hinner inte följa bloggar, svarar vissa med stress i rösten. Ger det några förmåner..? Visas min e-postadress på bloggen..? Får jag info. på mejlen eller mobilen när ett nytt inlägg publiceras? frågar andra.
Några få har sett lite ängsliga ut när jag frågar... Kanske upplever de min ivriga uppmaning som ett krav eller påhopp?

OK. Nu rätar jag ut era frågetecken!


  • Du som listar dig som Trogen Läsare måste inte gå in på bloggen varje dag! Läs när du har tid och lust!!
  • Än så länge ger det inga förmåner... (men vi får väl se...)
  • Du behöver fylla i din e-postadress när du skapar ett Googlekonto, men adressen till dig publiceras inte på bloggen.
  • Nej, du kommer inte att få meddelande på mejl eller mobil när nya inlägg publiceras.
  • Att lista sig är frivilligt! Det går alldeles utmärkt att läsa oss flitigt utan att ge sig till känna ;-)

ps. att teckna sig som Trogen Läsare betyder inte att du anklagas för otrohet om / när du läser andra bloggar. Promise!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar