söndag 15 augusti 2010

Ensamstående betyder inte alltid att stå ensam

Fredag kväll ringde min söta mamma och frågade om hon skulle komma förbi med pizza, jag hade m-värk och tog tacksamt emot hemleverans. Vi satt ute på min altan. Åt, skrattade och pratade - mysigt, gott och energigivande! Sedan ringde Svåger och frågade om min Spotify fungerade (har bett honom om hjälp med det tidigare). Jasså funkar den inte? Passar det bra att jag kommer förbi och hjälper dig med det nu? OK! Vi ses om 10 minuter! Han fixade felet (en brandvägg stod i vägen så han flyttade undan den på något vis) och bad sedan om ursäkt att jag fått vänta. Ingen fara! sa jag. Han är så rar och hjälpsam! Alltid.

Lördag förmiddag körde jag och mamma iväg en fullpackad bil med returgrejer till återvinningen, så nu har jag ett fungerande förråd igen. Efter lunch följde jag med mamma och mormor på en biltur upp genom Dalarna. Vackert och roligt. Vi åkte bl.a. förbi ett hus där släktingar bott för många generationer sedan och tog en fika i vackra Stjärnsund.
På kvällen bjöd nya grannarna över mig på vin och grillat. Så gott och trevligt! Paret i villan här intill (och deras gäster) kom också dit. Sedan kom värdparets tonårsson hem med sina kompisar. Så roligt! Tillslut var vi så många att vi inte fick plats men då gick vi i samlad skara över till grannparets stora villaaltan och satt där i stället. Natten slutade med att vi alla gick en sväng bort till puben.

Nu ska jag städa för om ett par timmar åker jag, min systerdotter R och mamma till Örebro och hämtar Ebba som varit hos sin pappa och bror i 14 dagar. Blir så fint att träffa henne igen! Från Örebro åker vi vidare hem till Systersonen och hans familj i Avesta och har en liten kräftskiva på deras balkong.

Vilken härlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar