tisdag 24 augusti 2010

Ensam hemma.


Sitter i en tyst tom lägenhet, jag är alldeles ensam. Kommer inte ihåg när jag var hemma själv senast och det är med blandade känslor jag sitter här nu. Anders har tagit med sig Rebecca ner till ett annat land (som kallas Skåne) för att hälsa på sina bröder. Jag var inte överförtjust när han la fram detta förslag, ville säga nej men hur skulle jag kunna säga nej. Klart att han ska åka dit, känns bara så tomt utan dom.

Har haft många funderingar om hur jag ska tillbringa min kväll i ensamhet. Först tänkte jag deppa, äta godis, röka cigaretter och ta ett glas vin men sen var jag inne på att ringa några kompisar för passa på att umgås nu när jag är "ledig". Kanske gå på bio, eller städa hela lägenheten nu när ingen stör. Rebecca är inte så bra på att städa, allt jag plockar undan plockar hon fram igen. Men nu efter en varm dusch, kom hem från jobbet kl 17.30 genomblöt det ösregnade hela vägen hem så känner jag mest för att stänga av mobilen, värma lite köttfärssås i micron och krypa ner i soffan framför tv:en.

Sen kanske göra en kopp tee, ta fram min nya bok och försöka njuta av att det är tyst och stilla...













3 kommentarer:

  1. Den boken är väldigt bra :)

    SvaraRadera
  2. Jag hade också valt hemmakvällen och boken, vilket jag tror du gjorde. Jag har tyvärr inte haft läslust på flera år och saknar ron att sjunka ner i soffan med en bra bok.
    DET är lyx, att kunna koppla av så fullständigt.

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du hade en skön kväll syrran, vad du än hittade på att göra. // Eli

    SvaraRadera