onsdag 25 augusti 2010

Citat

"Var inte rädd, Pilar. Låt inte andra göra dig till deras motspelerska."
Jag ville inte att mina problem med den gamle skulle bli till ett problem mellan oss båda. Jag var tvungen att hålla mig lugn.
"Jag förstår inte vad du menar med motspelerska", svarade jag.
"En del människor är ständigt osams med någon, med sig själva eller med livet. Så börjar de sätta upp en sorts teaterpjäs i sina huvuden och hittar på en handling som stämmer överens med deras frustrationer."
"Jag känner många sådana människor. Jag vet vad du menar."
"Men det värsta är att de inte kan spela den här pjäsen ensamma", fortsatte han. "Och därför börjar de be andra att vara deras motspelare.




Ur: Vid floden Piedra satte jag mig ned och grät av Paulo Coelho

Så sant. Tycker


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar