måndag 9 augusti 2010

Äntligen!!!

Efter fyra års tuffa högskolestudier och ett års arbetssökande (som har känts väääldigt långt) har jag nu äntligen fått arbete! Hejdå handläggare på Arbetsförmedlingen! Hejdå handläggare på socialkontoret, som bedömer min rätt till ekonomiskt bistånd - hejdå ekonomiskt bistånd! Välkommen in i mitt liv: besökare och brukare, arbetskamrater, nya erfarenheter och kunskaper, dokumentation, mitt alldeles egna arbetsrum/ besöksrum, utbildningsdagar, struktur, APT, fikapauser, nya utmaningar, en fast inkomst, pärmar i rader,
post-itlappar, gem och planeringsdagar!
Nu kan även jag (äntligen!) vara med i klubben som en gång i veckan utbrister: Äntligen fredag!!

Om jag bloggar på arbetstid? Nej du. I skrivandets stund har jag lunchrast.




4 kommentarer:

  1. GRATTIS GRATTIS GRATTIS!! Så himla, väldigt, otroligt och fantastiskt roligt för dig. Tänk att man kan längta så efter att få vara helt slut på fredagar, längta efter att få ha söndagsångest och känna att man inte hinner med allt man vill/borde göra?!?!
    Nu kan du börja längta till lite ledigt över juldagarna ;-)
    Grattiskram

    SvaraRadera
  2. Tack Du Rara Tant! Än så länge är jag så glad över mitt arbete att jag knappt vill gå hem när vid arbetsdagens slut - hahaha. Men då ska också nämnas att hemmet är alldeles väldigt tomt och trist eftersom barnen är på sommarbete söderut. // Eli

    SvaraRadera
  3. Haha, jo jag vet fotografera är verkligen en drog! :D Kul att du hittade till min blogg förresten! När kommer ni hit? :) Puss och Kram! Hälsa Ebba och Albin!

    SvaraRadera
  4. Ska prata med Pernilla om en passande helg att träffas.
    Hälsa familjen! Kram, Eli

    SvaraRadera