onsdag 23 juni 2010

Barn är ju underbara, eller?

Johanna skriver...

Hört på en badstrand i Berga, Småland. Två små pojkar kommer springandes ner mot vattnet.
- Jag ska lära dig simma! Ropar pojke A.
- Jag kaaaan simma, faktiskt! svarar pojke B.
Pojkarna kastar sina handdukar i gräset och går ner i vattnet. Efter en stunds tystnad då A sett väldigt fundersam ut fortsätter han:
- Men lova då att inte sjunka, jag skulle lära min lillasyster simma och hon bara sjönk och mamma blev jätte arg då.
- Jag kaaaan ju simma ju!
- Neee de kan du inte, men kom hit nu så ja kan lära dig, pojke A börjar bli lite irriterad för att B tydligen inte förstår att han inte kan simma.
Pojke B kastar sig i vattnet och simmar iväg.
- Meeeee va fan, varför sa du inte att du kunde simma. Jag vill inte leka me dig! Du är dum!



1 kommentar: