tisdag 22 juni 2010

Egentid - fuck off.

Idag på morgonen kl 07.00 åkte jag med Anders in till stan för att jag hade en tid på sjukhuset kl 9.20. Rebecca lämnade vi hos mormor, Anna, morbror Martin och gammelmormor i Farshult. Sen var tanken att jag skulle ta en buss ut igen kl 10.00. Men när ja kom hem och tittade på almanackan så visade det sig att jag hade tid först kl 11.50, det är andra gången detta händer nu att jag glömmer bort eller blandar ihop tider. Börjar vi ana att jag kanske har blivit lite senil på gamla dar? Eller hör det småbarnslivet till att vara allmänt förvirrad?

Nu har jag suttit här i en tom tyst lägenhet i snart en timme, har redan gjort alla dom där underbara sakerna som man kan göra när man inte har en bebis att passa.
  • Gå på toa hur länge som helst.
  • Leta fram en "festcigarett" längst ner i väskan, långt in i garderoben och smygrökt på balkongen (kände mig som 14 igen, bara det blonderade håret och en inbillad ätstörning som fattades).
  • Pratat ostört i telefon.
  • Haft lite kvalitetstid tillsammans med min dator, utan att någon drar i den och försöker hångla upp det mobila bredbandet.
Men nu är jag liksom färdig, nu vill jag åka tillbaka till Farshult igen. Det räcker med en timmes egentid för mig sen är det fan inte kul längre...


4 kommentarer:

  1. Är "inbillad" ett Johanna-hittar-på-ord eller finns det på riktigt...?

    SvaraRadera
  2. Ordet finns på riktigt kära syster och har dessutom ett gäng synonymer, nämligen: grundlös, skenbar, overklig, uppdiktad, fiktiv, imaginär, förment. (Källa: synonymer.se)

    Hm... ursäkta... jag kanske borde släppa fram våra kära läsare att svara... men när det kommer till frågor om det svenska spåket kan jag bara inte hålla fingrarna i styr!

    SvaraRadera
  3. TAck tusen Lisa för boklånet! Ska sätta mig ner genast och läsa den och den ser redan lovande ut! Tack tack tack!

    SvaraRadera
  4. sån där e jag oxå.. specielt om hon sover extra länge någon dag.. jaha.. va göra nu då jag har ju gjort allt?? :-P

    SvaraRadera