måndag 14 juni 2010

åhh va lättlurad jag är!


Det är inte tjejen på bilden som har skrivit inlägget :)

Jag har varit sjuk i några dagar nu men när jag mådde lite bättre så smet jag iväg på 70mins "hotstons-massage". Jag log för mig själv när jag låg där och blev ompysslad och tänkte på att jag fick detta gratis (tack till min älskade bror Jens). Plånboken hade jag medvetet lämnat hemma för någonstans i bakhuvudet viskades det om att det kunde bli dyrt ändå. När massagen var klar, så log den oförskämt hälsosamma hudterapeuten med perfekt hy mot mig och sa: "jaa jag ser att du är ganska torr i huden Johanna...". Hon uttalade mitt namn med sån värme och log mot mig så kärlekstrålar liksom sprutade ut ur ögonen på henne. "Du skulle nog behöva....". Fan tänkte jag, nu börjar hon. Stå emot, säg nej, du behöver inte en ny kräm för 500kr som lovar guld och gröna skogar, förresten har du inga pengar med dig. Kände i fickan där plånboken brukar ligga, va där låg något hårt, tunt, läskigt likt ett kontokort..? Neeejj! Minnet kom tillbaka från lördagskvällen då jag tagit ut kontokort och legitimation ur plånboken och lagt dom i jackfickan. Fan också. "Decléor aroma confort Nourising body milk skulle vara perfekt för din känsliga hud, Johanna", hon ler och uttalar mitt namn på dedär kärleksfulla sättet igen.

Jag gick därifrån med en liten gul påse med lila sidenband på. I påsen låg Decléor aroma confort Nourising boby milk, en ansiktsrengöring, ansiktsvatten + en dag- och nattkräm. Alla framtagna för att passa min hud perfekt. Nästan som om de liksom var gjorda för bara mig. Dessutom hade jag en ny tid inbokad om 2 veckor för en ansiktsbehandling.

Övertygelsen om att detta var det bästa köpet jag gjort satt i ända tills jag satte nyckeln i dörren hemma.

Då slog det mig: Va fan hände?


3 kommentarer:

  1. Hahaha! blev en ganska så dyr historia låter det som!
    Men ibland får man unna sig saker och ting!
    //Frida

    SvaraRadera
  2. Vem kan säga nej till den perfekta krämen paketerad i en gul liten påse med lila sidenband??? JAG hade inte kunnat det!!! Hahaha HÖG igenkänningsfaktor syrran!

    SvaraRadera
  3. Hahaha!! Kul att det är exakt samma sak händer för mig, men då brukar det gälla inne i en Apple Store, Media Mark, Elgiganten etc etc, fast då brukar det nog vara jag som lurar mig själv när jag tänker efter...

    SvaraRadera