lördag 5 juni 2010

2008 VS 2010

Johanna skriver...











En helt vanlig kväll 2008:
kl 17.00 Kommer hem från jobbet. Stressar ner på stan för att hitta något snyggt att ha på mig till kvällen, in på systemet där den vanliga vinaren kastas ner i korgen plus några cider för säkerhets skull.
kl 18.00 Hemma. Duschar, fixar håret och byter kläder en sisådär 15 ggr. Slänger i mig något att äta.
kl 20.30 Vännerna knackar på, utom S som alltid kommer lite senare än alla andra.
kl 22.00 Ringer och fixar drinkbord, för pengar som jag inte har.
kl 23.30 Trippar ner till stan full, glad och med ett härligt pirr i magen.
kl 24-02 Dansar, flirtar, dricker och skrattar.
kl 03-05 Efterfestar.
kl 05.00 Ibland blir man utelåst oftas kommer man in. Sover.
kl 11-14.00 Vaknar, dricker vatten. Huvudvärk blandat med lite ångest. Sover.
kl 16.00 Lunkar ner till stan för en fika me vännerna och för att diskutera "va fan gjorde vi igår?"
kl 17.30 Hemma igen för att duscha, fixa håret byta kläder en sisådär 15ggr och sedan korka upp vinaren igen....

VS












En helt vanlig kväll 2010:
kl 16.00 Packar träningsväskan och väntar på att Anders ska komma hem från jobbet. Kokar och mosar mat till Rebecca (eller värmer en barnmatsburk i micron kanske är närmare sanningen men det andra lät bättre).
kl 16.30 Cyklar till simhallen där ett hårt bodypump-pass väntar.
kl 17.45 Tittar in på konsum på vägen hem för att köpa något gott till kvällen.
kl 18.00 Busar, leker och pussar på Rebecca.
kl 19.00 Anders och Rebecca badar skumbad eller babysimmar som vi brukar kalla det (se tidigare inlägg "babysimma i badkaret för fan" på min gamla blogg). Jag förbereder maten.
kl 19.30 Myser med en nybadad bebis om luktar otroligt gott, läser saga, ger välling och pussar godnatt. Känner ett stort lyckorus när jag tittar på min underbara unge som sover sött.
kl 20.00 Anders och jag äter middag, färsk lax med sallad och citronpeppar- och dillsås. Kanske ett glas vitt till, vi pratar, skrattar eller bara läser tidningen och njuter av tystnaden.
kl 21-23 Kollar på film och jag somnar efter halva. Anders väcker mig och undrar om jag inte ska gå och lägga mig, jag tassar in på toaletten för att borsta tänderna för att sen krypa ner i sängen. Skönt.
kl 04.30 Jag går upp och ger Rebecca välling.
kl 06.00 Anders går upp med Rebecca och jag får sova vidare en stund.
kl 07.30 Vaknar av att en lite tjej kommer krypandes i sängen och klättrar på mig.
kl 08.00 En kopp kaffe sen går vi ut på morgonpromenad i solen.
kl 09.15 Går förbi och väcker Rebeccas Gudfar på vägen hem som lever kvar i det galna 2008-talet och öppnar dörren yrvaken och jätte bakis, eller fortfarande full?
kl 10.00 Vi skrattar gott åt honom, släpar med honom hem och bjuder på stor frukost (ägg, bacon, yoghurt, jordgubbar, juice, grapefrukt, frallor.. m.m) ute i solen.
kl 12-16 Njuter av det fina sommarvädret, solar och går en promenad på stan.
kl 16.30 Handlar mat tills kvällen då vännerna kommer på middag. Förbi systemet där ett par noga utvalda vinflaskor lags ner i korgen...



Och vinnaren är.....?

4 kommentarer:

  1. Jag röstar för 2010 helt klart!
    Hade jag skrivit om vårt småbarnsliv så hade det inte låtit sådär vackert, inte för att vi har det dåligt men ni verkar ju ha det toppen =)

    SvaraRadera
  2. Hm syster... måste ett av åren gå som segrare ur striden? Är det inte helt enkelt TOPPEN att du först hunnit med att festa loss ordentligt för att sedan slå dig till ro i familjens goa famn?

    SvaraRadera
  3. jo de har du rätt i, det är också TOPPEN att man kan besöka de ljuva 2008-talet en lördagskväll om man längtar tillbaks, för att dagen efter (tyvärr med huvudvärk) vakna upp hemma hos familjen igen :)

    SvaraRadera
  4. Ja det va tider det. Men jag trivs också rätt så bra på 2010 talet ;)

    -S

    SvaraRadera