tisdag 14 september 2010

Vart tar tiden vägen?!


Tiden räcker inte längre till. Man borde bara jobba ca 6 timmar varje dag tycker jag, resten av tiden kan man väl få tillbringa tillsammans med familj och vänner. Om man kommer hem kl 17.20, hur ska man då hinna äta middag med familjen, träffa sin söta dotter, kanske städa eller tvätta, pussa lite på killen, blogga, läsa, träna, hänga me kompisarna, ringa telefonsamtal (till sin kära vän Lina som man inte pratat med på flera månader), kolla på tv, ha passionerat sex och somna innan klockan är över 22.30. Hur fan ska man hinna det?

Jag vägrar stress i vardagen, tror att man blir olycklig och gråhårig av att stressa. Jag har insett att jag inte hinner med allt jag vill göra. Så det är därför de har blivit lite långt mellan blogginläggen för min del, jag har helt enkelt inte tid.

Vet inte vilka jag ska rösta på ännu, finns det några som vill sänka arbetstiden till 6 timmar/dag så har dom min röst!


/Johanna

5 kommentarer:

  1. När jag läser ditt inlägg ser jag verkligen inte fram emot att börja jobba och få ihop livspusslet. Tänk sedan när ni båda jobbar då hinner ni ännu mindre! Jag ska njuuuta nu ända fram till januari.

    SvaraRadera
  2. Förresten så tror jag Vänsterpartiet vill ha sex timmars arbetsdag...

    SvaraRadera
  3. Jag känner SÅ väl igen mig! (Förutom det där med att hinna "pussa lite på killen" och "ha passionerat sex")Avundsjuk? Jag? Hahaha

    Skulle göra stor skillnad om det var 6 timmars arbetsdag i stället.

    SvaraRadera
  4. Tycker att du ska njuta varje sekund! I januari när Rebecca börjar dagis så ska jag gå ner i tid och ha en ledig dag i veckan. Anders kanske också kommer jobba lite mindre så att Rebecca inte får så långa dagar. Det ska bli skönt :)

    SvaraRadera