måndag 6 september 2010

Sötsug!

Varje söndagskväll bestämmer jag mig för att sluta äta godis. Eller att bara äta godis på lördagar.

måndagen så hittar jag lite smågodis som blivit över från helgen och tänker "äh va fan detta kan ja ju äta upp, de e ju bara måndag, jag börjar på riktigt imorn..."

Tisdagkväll när jag kommer hem från jobbet och är trött, äter jag en massa annat mest för att jag är sugen.

Nu har vi kommit till onsdagen eller "lill-lördag" som det också kallas, förtjänar lite gott nu när halva veckan har gått och jag som vart så duktig.

Torsdagar har vi möte på jobbet och jag är hemma strax efter sju, ännu tröttare än vanligt. Rotar igenom skåpen och hittar alltid någon liten glömd chokladbit som tigger om att bli uppäten.

Fredag:
- "yes, jag klarade hela veckan! Va duktig jag vart, nu får ja väl ändå äta godis med gott samvete?"
- "du skulle ju bara äta godis på lördagar sa du ju?"
- "men hallå, fredag är ju typ lördag och förresten måste jag ju provsmaka vad jag skulle tänkas vilja äta imorn...."

Lördagar ja då äter jag godis, alltid för mycket godis.

Illamåendet efter allt godis släpper någon gång på söndagseftermiddagen, en kort stund där efter stoppar jag i mig de sista som blivit över och looooovar mig själv att aldrig mer äta godis.

Fast på måndagen därefter äter jag lite iallafall.... annars blir de ju gammalt om de ska ligga där ändå tills nästa lördag....



1 kommentar: