lördag 16 juni 2012

Lägesbeskrivning lördag förmiddag - Eli



Christer i P3 spelar Little Talks med Of Monsters And Men. Katterna håller sig inne och det kommer jag också att göra i dag för regnet bokstavligen öser ner. Frukosten står framme. Förutom radion är det tyst i huset. Genom det öppna fönstret hör jag fågelsång och regnet som möter vattnet i ån. Det är en ren lyx att bo så här nära naturen, så nära vatten och grönska och det går inte en dag utan att jag sänder en tacksam tanke till min storasyster och hennes man som låter mig hyra deras hus. Regn, mulet, 11,5 grader. Jag vill ha sommar, sol, barfotavärme! Jag vill vara ute och fixa med mina olika projekt i trädgården. Samtidigt passar vädret mig bra. Jag kan varva ner efter arbetsveckan, lägga mig i soffan med mjukisdressen på och läsa en bra bok, kanske köra några tvättar, plocka lite med det jag inte hinner i veckan, lyssna på radio, ringa pappa och planera när och var vi kan träffas i sommar. Kanske se en film. 
I dag kan jag vara långsam i tanke och rörelse. 
Det passar mig fint. 


Önskar er alla en härlig fortsättning på helgen! <3 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar