fredag 22 juni 2012

Sommar, sommar, sommar....

I dag firar jag och min rara mormor Midsommar tillsammans. Jag ska hämta henne efter lunch och då ska vi bege oss upp till Karlberg, Norbergs hembygdsgård. Där ska vi se majstången resas, fika och se på alla söta barn som har spring i benen. Solen sänder sina värmande strålar från en klarblå himmel i dag - härligt, härligt! Albin reste till kompisen i Linköping direkt efter skolavslutningen och är kvar där till efter helgen. Ebba firar sin Midsommar med en kompis och hennes familj. Det var länge sedan de ville dansa med mamma kring kring majstången, haha. 
I morgon är jag bjuden på "spontan trädgårdsfest med grill", inbjudan kom via sms i förrgår kväll. Roligt! Paret som bjuder in bor någon mil härifrån i ett stort vackert hus på landet. De är båda musiker, det brukar alltid bli mycket sång och dans när de är med så det ser jag fram emot! På söndag kommer mormor, storasyster och hennes man, mamma och hennes Olle, kusiner till barnen och några andra släktingar för att fira mamma som nyligen fyllt 65 år och mormor som fyllde 96 (!) år i går. Det blir smörgåstårta och har vi tur så bjuder min svåger på något hembakat - han bakar bl.a. de mest ljuvliga chokladtårtor man kan tänka sig! Nu ska jag ta med mig frukosten ut i trädgården och njuta av solen och tanken på att jag har fyra sköna semesterveckor framför mig. 

Önskar er alla en riktigt skön, rolig och somrig midsommarhelg! 






                                                                 // Elisabeth

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar