måndag 31 maj 2010

Tiden räcker inte till.

Johanna skriver...

Saker jag vill göra när dottern har somnat:
  • slappa framför tv:n eller en bra film.
  • bada skumbad och göra en hårinpackning.
  • umgås med vänner.
  • måla naglarna.
  • läsa en bra bok utan att bli störd.
  • träna och sedan bada bastu efteråt.
  • skriva.
  • dricka ett glas vin och prata med Anders om ingenting.
Saker jag egentligen måste göra när dottern har somnat:
  • diska och städa efter "orkanen Rebecca".
  • betala räkningar (iaf just denna vecka).
  • vika tvätten.
  • dammsuga! Rebecca äter allt hon hittar på golvet och hon hittar många saker på vårt golv.
  • sluta blogga och gå och lägga mig innan kl 22.30 så att jag orkar med dotterns tempo nästa dag...

1 kommentar:

  1. Usch det där inlägget var alldeles för träffande =( Fast jag tar nog mig lite tid att slappa i alla fall, sitta lite vid datorn och så om kvällarna. Försöker göra det där tråkiga på dagarna när Vide är nöjd och leker på golvet. Men man hinner tyvärr inte allt, har en stor tvätthög som borde vikas, blä!

    SvaraRadera