lördag 12 maj 2012

Lägesbeskrivning lördag morgon - Eli


 Vädret är mulet, 7.8 grader ute. Ungdomarna sover ännu. Katterna har just fått frukost och nu är det min tur. Ostmacka och kaffe, mjölken är slut så det får bli en pappavariant med grädde. I dag ska sonen och jag fördjupa oss i den industriella revolutionen. Han har prov på måndag. Jag ska dessutom tvätta, städa skrivbordet och sköta om mina blommor. Pappa och systersonen hjälpte mig att vända jorden i det lilla trädgårdslandet för några veckor sedan och i dag ska fröna i jorden. Persilja, plocksallad och rucola. Skönt med helg. Tid för återhämtning. Radion spelar Cat Stevens Morning has broken. Solens strålar bryter plötsligt igenom det gråa och lyser in i köket. Jag konstaterar att våra fönster behöver putsas men det får bli en annan dag. Nu: påtår. 

Önskar er en riktigt skön lördag! 

4 kommentarer:

  1. Blir glad av denna bloggen:))) Lägger mig som följare om det är okey? För sent, har redan gjort det;)
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Du är varmt välkommen att följa oss Annika! Kram tillbaks :)

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar bild!! Säg bara inte att ni bor så, för då dör jag ihjäl mig!! :-)

    SvaraRadera
  4. Jo, här bor vi. Innanför balkongen, eller "ballan" som jag har förstått att Tant säger, har sonen sitt rum. Bilden i inlägg "Son och mamma pluggar" har dottern tagit från köksfönstret. På andra sidan staketet ser du ån.

    Du har inte några resplaner norrut i sommar? Skulle med glädje bjuda dig på lunch i min trädgård!

    SvaraRadera