måndag 14 maj 2012

Rebecca vs Mamma 1-0

Jag är trött. Irriterad. Slut. Lite ledsen. Nej inte ledsen mest sur faktiskt.

Rebecca är inte trött. Jo hon är egentligen väldigt trött. Hon är också väldigt irriterande när hon inte är trött eller egentligen är jätte trött. Hon hoppar upp och ner, sjunger, kastar saker, skrattar åt mig, leker att det är krabbor i hela sängen som biter henne, tittar på sin mamma och tramsar sen ÄNNU mer när hon ser att mamman snart inte orkar mer och blir irriterad.

Jag brukar klara detta. Jag brukar vinna denna fajten. Men inte idag. Idag ropade jag på Rebeccas pappa. Sa godnatt och gick ut.

Nu har det gått ca 30minuter till. Rebecca sjunger "ba ba bab baa lallala laaaaaaaa" jätte högt. Sen ropar hon "pappa??" Pappan hör man inte längre. Undra om han somnat? Nu är Rebecca också tyst, inte lika roligt när man inte får nog reaktion kanske. Heja pappan!!

Underbara underbara unge SOV nu för faaan!

2 kommentarer:

  1. kl 21:15 gick jag in, då hade det varit tyst länge. Båda sov. Vem vann? :)

    SvaraRadera
  2. Minns dessa stunder. Kan inte ongen soooomna snart!! Faaaen!! Snart får du inte liv i henne för att hon suttit uppe halva natten :-)

    SvaraRadera